top of page

לגעת במהות

מחבר: יידו קרישנמורטי

תיאור הספר:

על פי קרישנמורטי- את ה´אמת´ צריך אדם לראות בעצמו, מתוך עצמו. אי אפשר לקבלה מפיו של אחר שכן אז זו כבר אינה אמת אלא דבר מה חסר חיים.

כל "טכניקה" רוחנית נידונה מראש להחטאת האמת מפני שזו כאמור אינה ניתנת להעברה מאדם לאדם. וכל "דרך" המתיימרת להביאנו להארה תביאנו רק לאשליה.

קרישנמורטי נחשב על ידי רבים כאחד מגדולי ההוגים והמחנכים של המאה העשרים. משנתו אינה דתית או חילונית. הוא מלווה אותנו במסע להיכרות עצמית ולהבנה, מתוך חירות מוחלטת, חופשייה ממשפטים קדומים. את החיים צריך לחוות כל רגע מחדש, הוא אומר, בלא הישענות על זיכרון ה"אני" שעלול לעכבנו מלהיפתח אל "הבלתי נודע". רק התבוננות מתמדת בעצמנו ובסובב אותנו עשויה להביא לשחרור.

הקריאה בספריו של קרישמנורטי היא בבחינת דו שיח אינטראקטיבי שבו מתבקש הקורא להציב סימני שאלה על תופעות בחייו, ולא לקבלן כמובנות מאליהן. לכאורה לא חידש קרישנמורטי דבר. החיפוש אחר הראייה הטהורה הראשונית של התופעות במציאות הוא יסוד בודהיסטי קדום. אלא שחידושו הוא בשפה הברורה והמודרנית שבה מוגשים הדברים, בלר כל מיסטיפיקציה. ברור גם כי הוא שולל כל סמכות המבקשת לכפות דעתה על היחיד, תהיה זאת מדינה, דת או כל אידיאולוגיה אחרת.

ספר זה - לגעת במהות - כולל שלושה מכתביו של קרישנמורטי המביאים את יסודות משנתו.

יידו קרישנמורטי (1895-1986) נולד בהודו. בגיל 14 הוא אומץ על ידי מנהיגי החברה התיאוסופית העולמית שגילו בו כוחות רוחניים מיוחדים. החברה התיאוסופית, המבקשת להפיץ תורה של אחוות עמים ואהבת האדם, הועידה את קרישנמורטי לעמוד בראשה. אך בגיל 29 הוא ניתק את קשריו עם החברה והכריז כי אין דרך סלולה לאמת וכי על אדם לגלות בעצמו את משמעות חייו. במשך 60 שנות פעילותו מאז הוא פרסם יותר מ-30 ספרים, קיים אין ספור הרצאות בעולם כולו והקים בתי ספר הפועלים בהשראתו.

הוצאת ספרים: כתר נתרם ע"י: כתר

7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page