top of page

בין מדיטציה, תמיכה ותרגול טאי צ'י לאיכות תאי הגוף של פוגשי סרטן


תוצאות מחקרים מצביעות על קשר בין מדיטציה, תמיכה ותרגול טאי צ'י להחלמתן

של נשים שחלו בסרטן השד

תרגמה מאנגלית: נועה בן פורת

· שם המחבר:

· The Kurzweil Accelerating Intelligence newsletter

· עיסוק המחבר:

· covers relevant major science and technology breakthroughs

·

· האתר של ריי קורצוייל The Kurzweil Accelerating Intelligence פרסם מאמר בתאריך 4.11.2014 על תוצאות משני מחקרים שקשרו אימוני מדיטציה, תמיכה וטאי צ'י עם הארכת טולמרים וצמצום דלקות של נשים שפגשו סרטן שד.

· תרגום החלק הראשון של המאמר מובא כאן. תודה לעורכת חדשות האתר Amara D. Angelica, שאשרה את תרגום המאמר.

·

·

· תוצאות מחקרים מצביעות על קשר בין מדיטציה, תמיכה ותרגול טאי צ'י להחלמתן של נשים שחלו בסרטן השד

· 4 בנובמבר 2014

· תוצאות המחקר:

· תוצאותיהם של שני מחקרים שנערכו בעת האחרונה מצביעות על קשר בין מדיטציה, קבוצות תמיכה ותרגול טאי צ'י להחלמתן של נשים שחלו בסרטן השד.

· חוקרים קנדים מצאו שלתרגול פעיל של מדיטציה או להשתתפות בפגישות של קבוצות תמיכה "יש השפעה פיזית חיובית" על איכות תאי הגוף של נשים שהחלימו מסרטן השד.

· החוקרים, שפעלו במסגרת שירותי הבריאות של הפרובינציה הקנדית אלברטה במכון טום בייקר לחקר הסרטן ובמחלקה האונקולוגית של אוניברסיטת קלגרי, מצאו שהטלוֹמֶרים בשני הקצוות של הכרומוזום שמרו על אורכם אצל מחלימות מסרטן השד שתרגלו מדיטציה או היו פעילות בקבוצות תמיכה, לעומת התקצרותם אצל הנשים בקבוצות הביקורת שלא היו מעורבת בפעילויות אלה. (הערת המתרגמת: בשני הקצוות של כל כרומוזום יש טלומרים שנועדו בעיקר להגן עליו, בדומה לאַגלֶטים מהפלסטיק או המתכת שמגנים על קצותיהם של שרוכי הנעל מהתפרקות. התקצרותם של הטלומרים מדי הכפלה של התא מונעת את התקצרות הכרומוזומים עצמם ובכך את האובדן של מידע גנטי חיוני. טלומרים שהתקצרו יותר מדי מפסיקים לספק הגנה לכרומוזום. סבורים שהתקצרותם של הטלומרים מעורבת בתהליכי ההזדקנות ובהופעתם של גידולים סרטניים.)

· "ידוע לנו מכבר שמעורבות פסיכו-חברתית עוזרת לשפר את ההרגשה הנפשית, אבל עתה יש בידינו הוכחה ראשונה לכך שהיא עשויה להשפיע גם על היבטים פיזיולוגיים חשובים," אומרת ד"ר לינדה י. קרלסון, חוקרת ראשית ומנהלת המחקר במחלקה למשאבים פסיכו-סוציאליים של מכון טום בייקר לחקר הסרטן.

· "הופתענו מעצם העובדה שהבדלים באורך הטלומרים הודגמו בכלל אחרי תקופת מחקר בת שלושה חודשים בלבד," אומרת קרלסון, שמלמדת גם בבית הספר לרפואה על שם קמינג באוניברסיטת קלגרי וחברה במכון לחקר הסרטן של אלברטה הדרומית. "דרושים מחקרים נוספים כדי לכַמֵת בצורה טובה יותר את התועלת הבריאותית שניתן להפיק מהמידע הזה, אולם גם כך זו תגלית מרגשת שמבשרת טובות."

· במחקר השתתפו 88 מבריאות מסרטן השד שלא עברו טיפולים כלשהם לפחות במשך שלושת חודשי המחקר. ממוצע הגיל של המשתתפות היה חמישים וחמש ורובן סיימו את הטיפולים שנתיים לפני תחילתו. כדי להתאים למחקר הן היו אמורות לחוות קודם להשתתפותן בו רמות גבוהות של לחץ וחרדה.

· המשתתפות בקבוצת ההחלמה מסרטן המבוססת על מדיטציה היו אמורות להגיע לפגישות שבועיות בנות תשעים דקות שבהן עברו הדרכה בתרגול פעיל של מדיטציה והַאטָה יוגה מתונה, במטרה לפתח מודעות לא ביקורתית לתקופה הנוכחית בחייהן. המשתתפות התבקשו גם להקדיש בכל יום 45 דקות לתרגול מדיטציה ויוגה בבית.

· משתתפות קבוצת התמיכה הגיעו במשך 12 שבועות לפגישה שבועית בת 90 דקות שבה עודדו אותן להתבטא בחופשיות ולדבר בגילוי לב על חרדותיהן ועל רגשותיהן. מטרת המפגשים היתה לגבש תמיכה הדדית וללמד את הנשים לבטא קשת רחבה של רגשות, שליליים וחיוביים כאחד, במקום לדכא או להדחיק אותם.

· המשתתפות שנבחרו באקראי לקבוצות הביקורת השתתפו בסדנה אחת בת שש שעות של ניהול לחצים. לכל משתתפות המחקר נערכו בדיקות דם ואורך הטלומטרים שלהן נמדד לפני תחילת המחקר ובסיומו.

· המחקר נערך במימון המכון לחקר הסרטן של אלברטה והארגון הקנדי לחקר הסרטן.

·

· הקשר בין טאי צ'י לצמצום דלקות אצל חולות סרטן השד הסובלות מנדודי שינה

·

· ובהמשך לחדשות שהובאו לעיל, גם חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס גילו שתרגול עקבי של טאי צ'י עשוי לצמצם תופעות דלקתיות אצל חולות בסרטן השד הסובלות מנדודי שינה בעקבות האבחון והטיפולים.

· קבוצת חוקרים ממרכז ג'ונסון לחקר הסרטן של אוניברסיטת קליפורניה, בראשותו של ד"ר מייקל ארווין, ערכו במשך חמש שנים מחקר קליני שבמהלכו בדקו דגימות דם של 90 משתתפות בטווח הגילאים שלושים - שמונים וחמש, לפני שהן התחילו לתרגל טאי צ'י בצורה סדירה ואחרי.

· "כאשר אנשים מתרגלים טאי צ'י, מורידה מערכת העצבים הסימפתטית את רמת הורמון הדחק בגוף," אומר ארווין המלמד פסיכיאטריה ומדעי ההתנהגות באוניברסיטת קליפורניה. הוא ועמיתיו גילו גם שטאי צ'י מסייע להרפיית הגוף עד לנקודה שבה הוא מסוגל לצמצם את הופעת הדלקות שנצפות תדיר אצל מחלימות מסרטן השד לאחר הטיפולים, לדברי החוקרים.

· "ראינו שהטאי צ'י מחולל פעולה של דאון-רגוליישן בגנים שאחראים להיווצרות דלקות," אומר ד"ר ארווין. "טאי צ'י הוא סוג של מדיטציה בתנועה, ואנו גילינו שתהליכים אנטי-דלקתיים דומים מתרחשים גם אצל אנשים המתרגלים צורות אחרות של מדיטציה."

· במחקרים קודמים נמצא שרוב הנשים שהתמודדו בהצלחה עם סרטן השד סבלו מנדודי שינה פי שלושה יותר מהאוכלוסייה הכללית, במשך עשר שנים לפחות אחרי האבחון הראשוני.

·

· תוצאות המחקר התפרסמו באינטרנט ב-27 באוקטובר 2014 קודם להדפסתן בביטאון של המכון הלאומי לסרטן (the Journal of the National Cancer Institute).

·

· עוד על המחבר:

· Studies link meditation, support, and Tai Chi practices with healing for breast-cancer survivors


93 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page