top of page

הקשר בין טאי צ'י לצמצום דלקות אצל חולות סרטן השד הסובלות מנדודי שינה

חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס גילו שתרגול עקבי של טאי צ'י עשוי לצמצם תופעות דלקתיות אצל חולות בסרטן השד הסובלות מנדודי שינה בעקבות האבחון והטיפולים.

·        קבוצת חוקרים ממרכז ג'ונסון לחקר הסרטן של אוניברסיטת קליפורניה, בראשותו של ד"ר מייקל ארווין, ערכו במשך חמש שנים מחקר קליני שבמהלכו בדקו דגימות דם של 90 משתתפות בטווח הגילאים שלושים עד שמונים וחמש, לפני שהן התחילו לתרגל טאי צ'י בצורה סדירה ואחרי.

·        "כאשר אנשים מתרגלים טאי צ'י, מורידה מערכת העצבים הסימפתטית את רמת הורמון הדחק בגוף," אומר ארווין המלמד פסיכיאטריה ומדעי ההתנהגות באוניברסיטת קליפורניה. הוא ועמיתיו גילו גם שטאי צ'י מסייע להרפיית הגוף עד לנקודה שבה הוא מסוגל לצמצם את הופעת הדלקות שנצפות תדיר אצל מחלימות מסרטן השד לאחר הטיפולים, לדברי החוקרים.

·        "ראינו שהטאי צ'י מחולל פעולה של דאון-רגוליישן בגנים שאחראים להיווצרות דלקות," אומר ד"ר ארווין. "טאי צ'י הוא סוג של מדיטציה בתנועה, ואנו גילינו שתהליכים אנטי-דלקתיים דומים מתרחשים גם אצל אנשים המתרגלים צורות אחרות של מדיטציה."

·        במחקרים קודמים נמצא שרוב הנשים שהתמודדו בהצלחה עם סרטן השד סבלו מנדודי שינה פי שלושה יותר מהאוכלוסייה הכללית, במשך עשר שנים לפחות אחרי האבחון הראשוני.

·         

·        תוצאות המחקר התפרסמו באינטרנט ב-27 באוקטובר 2014 קודם להדפסתן בביטאון של המכון הלאומי לסרטן (the Journal of the National Cancer Institute).

·         

·        עוד על המחבר: 

·        Studies link meditation, support, and Tai Chi practices with healing for breast-cancer survivors


117 צפיות0 תגובות
bottom of page