top of page

חכמת הצ'י קונג ועוצמת הריפוי


הכתבה נכתבה בעקבות שידור סרט על שיטת הצ'יקונג בערוץ 98.הסרט הופק על-ידי צוות הטלוויזיה המקומית הרצליה. תודה לצוות המדהים שהשקיע את מרצו וליבו להפקה זו.


הסרט הוא סגירת מעגל עבורי, מעגל שהתחיל לפני 33 שנים במדרשת שדה - בוקר.  שם, במקום המדהים הזה, על גבי צוק הפונה לנוף המדבר, התחלתי לתרגל וללמוד צ'י-קונג. במדבר, בשממה, במקום בו קול הנשימה נשמע, פגשתי את ד"ר איסלה, רופא צרפתי. התאהבתי ברפואה הסינית ועזבתי את מקצועי - אדריכלות.  מאז למדתי שיטות שונות ממורים שונים, אותן תרגלתי ולימדתי.

שיטת 'חכמת הצ'י קונג ועוצמת הריפוי'  פותחה על ידי ד"ר פאנג מינג מסין, שעשה אינטגרציה ומיזוג בין רפואה סינית, רפואה מערבית וצ'י קונג, במטרה למצוא שיטה המאפשרת לטפל בו-זמנית במספר רב של מטופלים ולרפא אותם באופן יעיל.  הקים בשנות ה-80 בית חולים בסין בו טופלו בהצלחה רבה אלפי בני אדם עם בעיות בריאות קשות (כרוניות, מטבוליות ונפשיות) באמצעות שיטה זו בלבד.  נסעתי לסין במשלחת עם רות ויינשטיין, יונתן מישייקר, פרופ' יעקב שוהם ועוד מספר חברים מעמותת 'תעצומות' כדי ללמוד את השיטה ולבדוק את יעילותה.  למדנו והשתלמנו בסין אצל שניים מתלמידיו הישירים - Xi Xiaofeng ו -  Tao Qingyu מאסטרים בכירים, המלמדים בסין, באירופה ובארץ.

השיטה מתמקדת בגיוס אנרגית הגוף והנפש ומוליכה למיזוגה עם האנרגיה הקוסמית.  המטרה הינה לרתום אנרגיה עוצמתית זו לתהליכי ריפוי, החלמה, איזון פנימי ושימור הבריאות.  השיטה מבוססת על תיאוריה ייחודית, על הבנת הפיזיולוגיה האנרגטית ועל הפילוסופיה הסינית הקדומה. תרגול הגוף מאפשר בסיס ותשתית לכל השינויים הנדרשים להסתגלות, להחלמה ולשיפור הבריאות.  התרגול פועל גם על העצמת הנפש. האחווה בין המתרגלים מעצימה את החוויה.  

אחד היישומים של השיטה הוא הרפיית כאב.  מתוך תפיסה, שכאב נובע מחוסר זרימה.  כאשר אנרגיה לא זורמת, הרקמות מתכווצות וכואבות.  זרימה היא חוסר כאב.  מכאן הזרמת אנרגיה מפוגגת כאב.  בתרבותנו הגוף שולט במיינד. לעומתה בתפיסה הסינית המיינד שולט בגוף וניתן באמצעות גיוסו, להוליך אנרגיה למקום הרצוי כדי להפיג כאב. המתרגל נדרש להתמקד במקום הכואב ולא לברוח ממנו, לא לסלק אותו ולא להתעלם ממנו. התבוננות ומיקוד הרוח מביאים אנרגיה למקום הפגוע, האנרגיה זורמת בערוצי אנרגיה [מכונים בסינית מרידיאנים] והכאב מתפוגג. לדוגמא: כאשר אדם מרגיש כאב בכתף בחיי היומיום או בזמן תרגול, עליו להיות מודע לכאב, להתמקד בו, לפרט את איכויותיו הייחודיות [מיקום, משך, צורת כאב וכו'] לדמיין שהוא מוליך אנרגיה או אור או חום בעזרת רוחו והרבה מאוד פעמים הכאב חולף.

הרפואה המערבית מתייחסת למלחמה בווירוסים, בקטריות, מחלות ותאונות. לעומתה, הרפואה הסינית והצ'י-קונג מתייחסים לבריאות ולריפוי. החלמה וריפוי דורשים שינוי. ריפוי דורש הזרמת האנרגיה באופן חופשי והתחושה משתפרת. לעיתים, האדם הכואב מתוסכל ומיואש ומרגיש כקרבן לנוכח הסבל.  תרגול יוצר חוויה, המאפשרת שינוי פיזי ונפשי ומחדד את הבחירה החופשית של האדם. הוא מפיח תקווה ברוחו ומפעיל באופן שונה את כל מערך ההורמונים והתגובות בגוף. זה שלב חשוב ביותר בתהליך ההחלמה לקראת הבריאות. הכאב איננו אויב אלא חבר. הכאב הינו כאזעקה המונעת מהגנב לחדור לגוף. ככל שמתרגלים ניתוב כאב, הביטחון העצמי, הנשען על הגוף, הולך ומתגבר.

במהלך השעורים המורה מנחה סדרת תנועות בסיסית ותנועות נוספות, הנלקחות מתוך השיטה.  כדי להבין ולהעמיק את התרגול, המתרגלים נחשפים לעקרונות הפיזיולוגיה האנרגטית הסינית, לתיאוריה וכן לפילוסופיה שבבסיס השיטה.  תרגול שיטה זו באופן שוטף ועקבי חשוב ביותר להשגת בריאות מיטבית.

יונתן מישייקר ויוסי מורגנשטרן, מורים המוסמכים ללמד את השיטה, מעבירים שיעורים קבוצתיים באופן רציף וקבוע באזורים שונים בארץ [ירושלים, תל אביב, יבנה, כפר - שמריהו ועוד] ונותנים שעורים אישיים לפי בקשה.

כמו כן הם מעבירים סדנאות בהנחיה משותפת.


לפרטים נוספים:

  • יונתן מישייקר -    נייד: 054-4708853 , אימייל:jonmish@winemelaw.co.il

  • יוסי מורגנשטרן - נייד: 054-2128688, אי-מייל:yossimem@gmail.com        אתר: www.mcenter.care


223 צפיות0 תגובות
bottom of page